Τηλεοπτικό στούντιο
Τηλεοπτικό Studio
Στις αίθουσες του Μουσείου έχει αποκατασταθεί ένα από τα πρώτα τηλεοπτικά στούντιο στην Ελλάδα. Κατασκευάστηκε από τη γαλλική εταιρία Thomson και αποκτήθηκε από τον ΟΤΕ το 1968, λίγο μετά την επίσημη έναρξη της ελληνικής τηλεόρασης. Λειτούργησε πειραματικά στον 5ο όροφο του συγκροτήματος ΥΜΑ-ΝΥΜΑ (Υπεραστικό Μέγαρο Αθηνών - Νέο Υπεραστικό Μέγαρο Αθηνών) στην Πατησίων. Παράλληλα, χρησιμοποιήθηκε για εξωτερικές μεταδόσεις, καθώς και για τη μετάδοση τηλεοπτικού σήματος και εκπομπών από τον Πύργο του ΟΤΕ στη Θεσσαλονίκη κατά την περίοδο της Διεθνούς Έκθεσης.
Τηλεοπτικό στούντιο
Κονσόλα Τηλεοπτικού Στούντιο
Κονσόλα τηλεοπτικού στούντιο δεκαετίας 1970, για την παραγωγή τηλεοπτικής εικόνας, μίξης, καθώς και ηχητικής κάλυψης. Control Room, αποτελούμενο από τρία μέρη:
α) Τράπεζα ελέγχου εικόνας. Αποτελεί το τελικό στάδιο ελέγχου διαμόρφωσης της εικόνας. Διαθέτει σύγχρονη γεννήτρια, τροφοδοτικό και μετασχηματιστή. Στο εσωτερικό της συσκευής υπάρχει αυθεντικό διάγραμμα καλωδιώσεων Video Sync
β) Τράπεζα ελέγχου τηλεσκηνοθεσίας και μαγνητικών εγγραφών εικόνας. Γαλλικής κατασκευής από τα τέλη της δεκαετίας του 1960. Διαθέτει πλήρη κονσόλα ελέγχου μίξης και μαγνητικής εγγραφής της τηλεοπτικής εικόνας
γ) Τράπεζα ελέγχου ήχου από τα τέλη της δεκαετίας του 1960. Διαθέτει μείκτη ήχου, κονσόλες ελέγχου ήχου μουσικής και μαγνητοφώνου, δύο πικάπ Thorens για δίσκους βινυλίου (33 και 45 στροφών) και μαγνητόφωνο της Revox High Fidelity
Τηλεοπτικό στούντιο
Κάμερα Thomson CSF
Κάμερα για λειτουργία σε τηλεοπτικό στούντιο της Thomson CSF, τύπος THT 606. Γαλλικής κατασκευής, από τις αρχές της δεκαετίας του 1960. Διαθέτει viewfinder, κινηματογραφικό φακό μεταβαλλόμενης εστιακής απόστασης (zoom) χειροκίνητα, καθώς και κοχλία χειροκίνητης εστίασης (focus). Στηρίζεται σε μεταλλικό τρίποδο, με ρόδες σε κάθε πόδι για δυνατότητα κίνησης στο χώρο, μεταλλικό μοχλό για έλεγχο των κατακόρυφων και κάθετων κινήσεων και περιστροφικούς σφικτήρες για ρύθμιση του ύψους και περαιτέρω έλεγχο των κινήσεων.
Εξαιρετικά πρωτοποριακή για τα δεδομένα της εποχής, τόσο σε επίπεδο μηχανικής κατασκευής όσο και επίπεδο βιομηχανικού σχεδιασμού. Χρησιμοποιήθηκε κυρίως για τηλεοπτική κάλυψη εκπομπών στούντιο, ωστόσο ήταν δυνατή και η εξωτερική, στατική κυρίως, κάλυψη τηλεοπτικών γεγονότων.
Τηλεοπτικό στούντιο
Telecine Thomson CSF
Συσκευή Telecine της Thomson CSF, τύπος 1617/1. Γαλλικής κατασκευής από τα τέλη της δεκαετίας του 1960. Το Telecine αποτελεί τη διαδικασία μετατροπής του φιλμ σε μορφή βίντεο ή Beta. Πρόκειται για μια κινηματογραφική μηχανή προβολής του παλιού κινηματογράφου, η οποία δεν προβάλλει την ταινία «στο πανί», αλλά μέσω ενσωματωμένου μηχανήματος, μετατρέπει την εικόνα της ταινίας σε video, το οποίο διοχετεύεται στο control room και από εκεί στο δέκτη της τηλεόρασης.
Το συγκεκριμένο telecine έχει επίσης δυνατότητα μετατροπής και σταθερών εικόνων (διαφανειών - slides) σε μορφή συμβατή για τηλεοπτική προβολή, καθώς διαθέτει ειδική συσκευή διαποράματος της Kodak. Από εδώ «έτρεξαν» αμέτρητα χιλιόμετρα ασπρόμαυρου φιλμ, ελληνικές και ξένες ταινίες, που πέρασαν από τη μεγάλη οθόνη στη μικρή!
Τηλεοπτικό στούντιο
Τραπέζι τηλεοπτικού Studio
Με ένα μακρινό πλάνο η κοιτώντας το από απόσταση, το τραπέζι, που φιλοξενούσε τους καλεσμένους και τον παρουσιαστή/στρια, μας αποκαλύπτει το σχήμα του που δεν είναι άλλο από το αγγλικό ερωτηματικό σημείο στίξης (?). Επρόκειτο ουσιαστικά για την «πατέντα» ενός σκηνοθέτη, ο οποίος έκανε συχνά γυρίσματα στο συγκεκριμένο στούντιο, ούτως ώστε σε περίπτωση πολλών καλεσμένων να μην επικαλύπτονται στα κοντινά πλάνα.